Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2007

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΓΕΝΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

ÿ Αύξηση των κονδυλίων για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ
ÿ Κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων έτσι ώστε την επόμενη διετία να μην υπάρχει σχολείο που να λειτουργεί με διπλοβάρδια
ÿ Πραγματοποίηση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου σε όλη την επικράτεια μέσα στην επόμενη διετία
ÿ Αναβάθμιση του ρόλου του συλλόγου των γονέων και κηδεμόνων. Εκλεγμένο προεδρείο στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.
ÿ Δημιουργία ειδικής επιτροπής του υπουργείου παιδείας η οποία θα έχει αρμοδιότητα την επικοινωνία με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων σε όλη την επικράτεια.
ÿ Διαχείριση των κονδυλίων για τις υποδομές των σχολείων από επιτροπές του κάθε δήμου. Αξιολόγηση του έργου των επιτροπών στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς από όλους του αντιπροσώπους των γονέων και κηδεμόνων του δήμου
ÿ Παρουσία ψυχολόγου σε κάθε σχολείο
ÿ Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς αξιολόγηση των μαθητών από παιδο-ορθοπαιδικό, παιδο-οδοντίατρο, καρδιολόγο και φυσικοθεραπευτή
ÿ Αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας των θρησκευτικών
ÿ Κατάργηση της πρωινής προσευχής και των εικόνων με θρησκευτικό περιεχόμενο
ÿ Ενίσχυση του θεσμού των εργασιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
ÿ Βιβλία σύγχρονα που να μελετώνται κριτικά
ÿ Εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς πανελλήνιες εξετάσεις βάση επιλογής και της πορείας στις 3 τάξεις του λυκείου. Αξιολόγηση σο 1ο εξάμηνο στο πανεπιστήμιο και με αποτυχία σε 2 εξεταστικές μεταγραφή σε άλλο κατώτερο από πλευράς βαθμολόγησης τμήμα της ίδιας κατεύθυνσης
ÿ Επιμήκυνση της εκπαιδευτικής χρονιάς σε όλα τα επίπεδα μέχρι τις αρχές Ιουλίου και έναρξη την 1η Σεπτεμβρίου
ÿ Δημιουργία ειδικών σχολείων σε όλη την επικράτεια ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε δήμου
ÿ Έναρξη της σχολικής ημέρας στις 8:30 και λήξη στις 16:00 το απόγευμα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση


ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

ÿ Δια βίου εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
ÿ Παρακολούθηση ειδικών σεμιναρίων για δασκάλους και καθηγητές στον τομέα της παιδικής και εφηβικής ψυχολογίας
ÿ Αύξηση του εισοδήματος των εκπαιδευτικών ανάλογα με τη προϋπηρεσία, τα προσόντα τους, την παρακολούθηση σεμιναρίων του καλοκαιριού και τη συμμετοχή τους στην ενισχυτική διδασκαλία με το μισθό σε καμία περίπτωση να μην είναι μικρότερος των 1200 ευρώ


ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ÿ Δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών οι οποίες να είναι προσβάσιμες για όλους τους μαθητές
ÿ Κίνητρα για τη δημιουργία σχολικής εφημερίδας
ÿ Ενισχυτική διδασκαλία
ÿ Συνελεύσεις κάθε μήνα του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων με ταυτόχρονη παρουσία των δασκάλων των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού και της 6ης δημοτικού
ÿ Εξετάσεις στην 6η δημοτικού για εισαγωγή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ÿ Ειδικά προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας το καλοκαίρι για τους μαθητές που θα επαναλάβουν την 6η δημοτικού
ÿ Ξένη γλώσσα από τη 2α δημοτικού και πτυχίο πιστοποιημένο και αναγνωρισμένο από το κράτος
ÿ Δυνατότητα σε μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων να παρευρίσκεται στην αίθουσα μία ημέρα το μήνα χωρίς προειδοποίηση προς το δάσκαλο

ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ÿ Δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών οι οποίες να είναι προσβάσιμες για όλους τους μαθητές
ÿ Κίνητρα για τη δημιουργία σχολικής εφημερίδας
ÿ Ενισχυτική διδασκαλία
ÿ Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού από τους μαθητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς
ÿ Επιλεγόμενα μαθήματα στο γυμνάσιο
ÿ Παρακολούθηση γενικών μαθημάτων από τις 8:30 έως τις 12:00 κάθε ημέρα και ειδικών μαθημάτων ανάλογα με την κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει ο κάθε μαθητής από τις 12:00 μέχρι τις 16:00 και στις τρεις τάξεις του λυκείου

ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ÿ Αξιολόγηση όλων των τμημάτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ
ÿ Αυτοδιαχείριση των οικονομικών των πανεπιστημίων
ÿ Δημιουργία ισχυρών πανεπιστημίων τα οποία να έχουν τμήματα δημοφιλών σχολών μακριά από τα αστικά κέντρα
ÿ Κατάργηση του διαχωρισμού ανώτατης και τεχνολογικής εκπαίδευσης. Ανωτατοποίηση των τμημάτων των ΤΕΙ που δεν έχουν το αντίστοιχό τους στα ανώτατα ιδρύματα και κατάργηση όσων τμημάτων υπερκαλύπτονται από αντίστοιχα στα ΑΕΙ
ÿ Καθορισμός σύγχρονου προγράμματος σπουδών με διάλογο της πανεπιστημιακής κοινότητας, του υπουργείου και των αντιπροσώπων των φοιτητών
ÿ Κατάργηση των σημειώσεων και αγορά βιβλίων μέσα από μία μεγάλη λίστα, από την οποία κάθε φοιτητής θα αγοράζει αυτό που του αρέσει
ÿ Ενίσχυση οικονομική για αγορά βιβλίων σε φοιτητές των οποίων το οικογενειακό ειδόσημα είναι κατώτερο των 25000 ευρώ
ÿ Στα τελευταία εξάμηνα κάθε σχολής ενίσχυση των μαθημάτων επιλογής τα οποία θα προσφέρουν εξειδίκευση η οποία και θα αναγράφεται στο πτυχίο
ÿ Δημιουργία μεταπτυχιακών σπουδών από κάθε τμήμα

2 σχόλια:

vagnes είπε...

Σ' ευχαριστω για τις προτασεις σου.

Δινεις μεγαλη εμφαση στην πολυ χρησιμη ενισχυτικη διδασκαλια, που δυστυχως εγκαταλειφθηκε.
Θα ηθελα αν θα μπορουσες να προτεινεις ενα μετρο για την καταργηση (ή καταρευση αν θελεις)της παραπαιδειας.
Με βρισκεις συμφωνο σε ολα με επουσιωδεις διαφοροποιησεις.
Σ' ευχαριστω και παλι.

Antonios K Κontakis είπε...

Ενισχυτική διδασκαλία, αύξηση των ωρών που ο έφηβος θα είναι στο σχολείο, οικονομικά οφέλη στα σχολεία με καλές επιδόσεις, εισαγωγή στην τριτοβάθμια χωρίς εξετάσεις, μεγαλύτερη διάθεση των καθηγητών να προσφέρουν